Biblioteka online

Drodzy czytelnicy biblioteki szkolnej!

Z przyjemnością informujemy, że  nasza szkoła zmieniła dotychczasowy sposób obsługi czytelników
 i uruchomiła również internetową wersję biblioteki.

Dzięki temu możecie sami przeglądać zasoby biblioteczne, korzystając z katalogu OPAC. Macie też możliwość rezerwacji książek drogą internetową oraz przedłużenia terminu zwrotu. Logując się do systemu, możecie śledzić informacje o tym, jaką książkę ostatnio wypożyczyliście, co „zalega” na waszym koncie i „domaga” się już zwrotu. Katalog możecie przeglądać bez logowania o każdej porze z dowolnego urządzenia posiadającego dostęp do Internetu.

Katalog biblioteki SP5 znajdziecie pod linkiem: m002322.molnet.mol.pl

Chcąc uzyskać dostęp do swojego konta należy zalogować się.

Jak zalogować się do katalogu biblioteki?

Aby móc zalogować się na swoje konto w katalogu, musisz najpierw podać swój adres e-mail osobie pracującej w bibliotece. Mail ten będzie Twoim loginem.

Potem wystarczy kliknąć w ikonkę kluczyka w prawym górnym rogu i zalogować się lub ustawić swoje hasło.

  • Jeśli logujesz się po raz pierwszy za pomocą tego e-maila, kliknij „Załóż konto” i postępuj zgodnie z prezentowanymi wskazówkami. To umożliwi ustawienie hasła dla Twojego konta.
  • Jeśli masz już ustawione hasło dla tego e-maila, możesz do razu zalogować się do katalogu biblioteki. Dla wszystkich programów w tym systemie logowania możesz używać tego samego loginu i hasła.

Profil użytkownika

„Twoje konto” zawiera wszystkie dane dotyczące Twojego konta bibliotecznego. Informacje te są dostępne po zalogowaniu się.

„Twoje konto” zawiera następujące zakładki:

  • Profil – czyli Twoje podstawowe dane.
  • Wypożyczenia – Twoje aktualne wypożyczenia.
  • Zaległości – lista Twoich zaległych tytułów.
  • Rezerwacje – lista zarezerwowanych przez Ciebie tytułów.
  • Historia wypożyczeń – lista wszystkich wypożyczanych przez Ciebie tytułów.

Wyszukiwanie

Do wyszukiwania w katalogu OPAC służy jedno pole wyszukiwawcze. Podczas wprowadzania poszukiwanej informacji system generuje automatyczne podpowiedzi. Po wprowadzeniu w pole wyszukiwania informacji kliknij ikonkę z lupą lub naciśnij na klawiaturze komputera Enter. Wybranie poszukiwanego hasła z listy podpowiedzi spowoduje wykonanie automatycznego wyszukiwania.

Możliwe jest zawężenie listy z wynikami wyszukiwania. Aby wykonać to:

  • przed uruchomieniem wyszukiwania – wybierz jeden z indeksów wyszukiwawczych: „Wszędzie”, „Autor”, „Tytuł” lub „Temat” (dostępnych obok ikonki lupy),
  • po uruchomieniu wyszukiwania – za pomocą tzw. facetów (filtrów) znajdujących się po lewej stronie listy wyników.

Naciśnięcie ikonki lupy bez wprowadzania hasła do wyszukania spowoduje pojawienie się listy wszystkich tytułów dostępnych w księgozbiorze biblioteki.