Praca z uczniem zdolnym

PLAN PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM W RAMACH KOŁA JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO

W GIMNAZJUM NR 3 IM. LEONIDA TELIGI W GRODZISKU MAZ.

W ROKU SZKOLNYM 2016/17

 

  1. CEL SPOTKAŃ KOŁA JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO:
  • przygotowanie do Szkolnego Konkursu Iberystycznego,
  • rozbudzenie wśród uczniów zainteresowań językiem hiszpańskim,
  • podniesienie poziomu umiejętności językowych,
  • wzbogacenie wiedzy o kulturze, geografii, literaturze, życiu codziennym w Hiszpanii,
  • wyłonienie uczniów uzdolnionych językowo.

TEMATYKA SPOTKAŃ KOŁA JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO

  1. ODBIÓR TEKSTU SŁUCHANEGO
    KLASA II KLASA III
    • formy spędzania czasu wolnego,
    • zainteresowania,
    • środki transportu,
    • sprzedawanie
    • kupowanie
    • podróżowanie,
    • orientacja w terenie,
    • żywienie,
    • zdrowie,
    • kultura,
    • opis domu,

    ODBIÓR TEKSTU CZYTANEGO

KLASA II KLASA III
  • czynności życia codziennego,
  • życie szkoły,
  • podróżowanie,
  • środki transportu,
  • wiedza o Hiszpanii,
  • dziedziny kultury,
  • dane personalne,
  • zainteresowania,
  • żywienie,
  • praca,
  • zdrowie,
  • dom,
  • zwierzęta,

3. REAGOWANIE W OKREŚLONYCH KONTEKSTACH SYTUACYJNYCH

  • pytanie i prośba o informację,
  • prowadzenie rozmowy,

4. ROZPOZNAWANIE I POPRAWNE STOSOWANIE STRUKTUR LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH

5. PRZETWARZANIE TREŚCI TEKSTU W JĘZYKU POLSKIM I WYRAŻANIE ICH W JĘZYKU HISZPAŃSKIM

PRZETWARZANIE I WYRAŻANIE W JĘZYKU HISZPAŃSKIM TREŚCI PRZEDSTAWIONYCH W MATERIALE IKONOGRAFICZNYM

III. PLANOWANE TERMINY SPOTKAŃ KOŁA JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO

I SEMESTR II SEMESTR
  • 29 WRZEŚNIA formy spędzania czasu wolnego, str. 15.
  • 13 PAŻDZIERNIKA zainteresowania, str. 17.
  • 27 PAŹDZIERNIKA czynności życia codziennego, str. 23.
  • 3 LISTOPADA konwersacje
  • 10 LISTOPADA życie szkoły, str. 32
  • 24 LISTOPADA podróżowanie, str. 34
  • 1 GRUDNIA wiedza o Hiszpanii, str. 36
  • 8 GRUDNIA konwersacje
  • 5 STYCZNIA dane personalne, str. 38
  • 12 STYCZNIA pytanie i prośba o informację, str. 42
  • 19 STYCZNIA prowadzenie rozmowy str. 44 – 45.
  • 2 LUTEGO rozpoznawanie i poprawne stosowanie struktur leksykalno-gramatycznych str. 50 – 51
  • 9 LUTEGO konwersacje
  • 2 MARCA przetwarzanie treści tekstu w języku polskim i wyrażanie ich w języku hiszpańskim str. 57
  • 9 MARCA przetwarzanie i wyrażanie w języku hiszpańskim treści przedstawionych w materiale ikonograficznym str. 60
  • 16 MARCA podróżowanie, str. 7
  • 23 MARCA konwersacje
  • 6 KWIETNIA kultura, str. 12.
  • 20 KWIETNIA przetwarzanie i wyrażanie w języku hiszpańskim treści przedstawionych w materiale ikonograficznym str. 62
  • 27 KWIETNIA konwersacje
  • 4 MAJA rozpoznawanie i poprawne stosowanie struktur leksykalno-gramatycznych str.54
  • 11 MAJA przetwarzanie i wyrażanie w języku hiszpańskim treści przedstawionych w materiale ikonograficznym str. 64

IV. PRZEPROWADZENIE SZKOLNEGO KONKURSU IBERYSTYCZNEGO – EWALUACJA